Nachtelijk avontuur - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Marieke - WaarBenJij.nu Nachtelijk avontuur - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Marieke - WaarBenJij.nu

Nachtelijk avontuur

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 September 2012 | Frankrijk, Lourdes

we lagen netjes op tijd in bed, half 11, Rianne was na eventjes lezen zo vertrokken, Marieke duurde wat langer, want die hoest en proest voort. de wekker om half 2gezet, iets warm over de pyjama heen gedaan, goede schoenen aan. we waren nog niet buiten het hotel of we kwamen al teamleden tegen, Tonny, Embrecht, Saskia en Carlijn. wenste ons een lekkere wandeling naar de Grot. we moesten via het slingerpaadje, maar voordat we daar waren,moest we al steil omhoog. gelukkig kon Rianne in de arm bij Marieke.
af en toe gestopt want het was steil.
het slingerpaadje op en halverwege kwamen we vrijwilligers van het Acueille tegen, waaronder de fysio en die zei tegen ons dat we eigenlijk in bed hoorden te liggen. wij zeiden en jullie dan???? ze kwamen van het feestje af en de rest wilden even naar de Grot,maar de fysio eigenlijk niet, maar achteraf was ze zeer blij dat ze mee is gegaan want het was zeer mooi.
verder naar beneden gelopen en op het bankje gaan zitten. er zaten 2 mensen dicht bij elkaar op de bank, een zwaaide het was Nel samen met haar man Piet. die hoort en ziet altijd alles. een tijd gezeten, is wel heel fijn als het zo rustig is, ipv de drukte van overdag.
er zaten ook 2 mensen in de Grot. Nel en Piet liepen nog langs de kaarsen en we hoorde de hele tijd Nel rebbelen.
na een tijdje zijn we door de Grot gegaan en we hebben allebei een kaars gekocht en aangestoken bij de kaarsenbakken, voor alle intenties die mee gekregen hebben.
samen weer naar boven geklauterd over het slingerpaadje. onderweg gerust en boven ook.
we liepen de berg af en kwamen Daniel nog tegen,die ging nog even naar “Ons Marie”
bij het hotel moesten we aanbellen voordat we naar binnen mochten.
met de lift naar de kamer, uitgekleed, de wekker om net voor zevenen gezet, even gelezen en we sliepen heel snel. wakker geworden van de wekker, douchen en haren gewassen, aangekleed . naar beneden voor het ontbijt, lekker gegeten. even terug naar de kamer, het was goed dat Marieke heel wakker was, want anders was ik de dag zonder medicijnen.
met de rolstoel naar de kerk, zelf lopen en steun hebben aan de rolstoel. in de bank gezeten bij Marieke en wat andere mensen van onze groep. Embrecht deed de opening en als hij bezit is met dingen voor God, dan stralen zijn ogen, zo leuk om te zien, Hij wist dat zelf niet, heb het na de dienst gezegd tegen hem.
Marieke hoestte en proestte behoorlijk en had het behoorlijk benauwd. ze is er uitgegaan en buiten op het bankje gaan zitten. na een kwartier was ze nog niet terug en ben ik samen met de vrijwilliger van de fraters van Tilburg gaan kijken.. nog steeds benauwd, ze kwam niet meer terug en vrijwilligers van de NLZ zouden er op letten. de preek was lang, er werden wel liedjes gezongen, maar ze vergaten de nummers door te geven, dus door goed zoeken en tekst herkennen hebben we ze gevonden, maar dat kon gerust bij het 3de couplet zijn en dan was het liedje bijna uit, jammer dat ze daar niet meer op letten.
het communielied was erg mooi, Panis Angelika, gezongen door 4 zangeressen en 1 man Jos, die tegenstem en dat bezorgde mij een kippenvelmoment, erg mooi.
na de viering buiten verzameld, Marieke kwam een vrijwilliger van de wandelclub van Merefelt tegen, even mee gekletst..
verzameld, vraagt Theo, zoudde gij nog door de Grot willen, natuurlijk, was het antwoord. dat hebben we ook gedaan.
Marieke is daar nog mee naar toe geweest en heeft mij door de Grot geduwd. samen de handen aan de Grot neer gelegd. doorgelopen en aan de andere kant, achter de banken tegen over “Ons Marie”gewacht op de rest. een foto gemaakt van ons drieeen. de verpleegkundige waren er niet, want de tas van Leny was kwijt. nog navraag gedaan in de kerk, bij de gevonden voorwerpen, maar helaas niks. nog in de onderste van de 3 kerken geweest, daar was het hele altaar en lesenaar en daar waar de hosties in bewaard worden, de naam ben ik even kwijt. nog wat rond gekeken in de kerk. buiten was het laatste van de franse Kankerbedevaart, er werd gezongen en mensen die op hoge stelten liepen, leken qua kleren wel herders.
we zijn bij La Terasse wat gaan drinken o, nee dat heeft Riviera Sol, maar geld verdienden ze niet graag want hij moest 3 keer terug komen voordat iedereen te drinken had. omdat hij zelf niet oplette wat de mensen bestelden.
ik zag Marianne waar Ik, Rianne, een paar jaar geleden bij in het hotel heb gezeten. even verteld hoe het ging. ik kreeg de vraag, jij komt toch uit Veldhoven, ja dat kom ik. er is toch maar een priester die zo heet. zij zei tegen mij, dat hij echt wereldvreemd was, over eenvoudige dingen verbaasde hij zich, over aardappels. ze hadden gevraagd of hij zelf kookte, nee daar had hij 3 vrouwen voor, die dat deden.
even over doorgepraat.
naar onze groep gelopen, helaas nog geen drinken voor mij. een poging gedaan om te bestellen, maar de 1ste keer mislukte dat. Theo zegt tegen mij, het zit je niet mee vandaag. je dochter die niet mee kan omdat ze ziek is. en nu willen ze geen bestelling van je opnemen.
ik heb nog drinken gehad en toen moesten we snel naar het hotel om te eten. heb mijn rolstoelmaar even op de kamer gezet zodat hij zeker niet mee ging op het uitje en ik geen rolstoel heb vanmiddag. plassen en handen wassen.
niet veel gegeten., Conny wel en marieke maar zozo.bleek dat ze geslapen had en alles er uitgespuugd door het hoesten.
Ine Raven had de tas gevonden en was naar ons hotel gekomen en heeft hem afgegeven aan pelgrim.
die heeft hem aan Leny gegeven. n en ze heeft hem op de grond neer gezet en de rest van het team heeft hem weer mee genomen omdat ze er niet oplette.
we zijn buiten de bus gaan uitzwaaien, duurde wel even voordat hij vertrok en nu hebben we vrij tot 3 u en de meesten deden even hun ogen dicht, marieke slaapt al en ik typ nog even maar ik zet zo de wekker op kwart voor 3 en ga ook even de binnenkant van mijn ogen bekijken. TRUSTE.

  • 16 September 2012 - 09:21

    Leny:

    inderdaad een nachtelijk avontuur..geen wonder dat jullie moe zijn .je onderneemt nogal wat.
    vandaag de terugreis??? een mooi afscheid daar in Lourdes..veilige terugreis!
    groetjes leny

  • 18 September 2012 - 12:00

    Alie Bokhoven:

    Lieve mensen bedankt bedankt voor deze prachtige verslagen ik heb er van genoten en droomde even dat ik er zelf bij was bedankt dat jullie dit wilde delen .

  • 18 September 2012 - 16:41

    Conny:

    Wouw, dat jullie vannacht naar de grot zijn geweest, super. Dat mis ik wel die nachtelijke bezoekjes en in alle rust bij de Grot te kunnen zitten. 'Vroeger' toen ik nog goed ter been was, deed ik dat ook altijd.
    Het mooie lied heb ik niet meegekregen, kon er niet uit halen wat er gezongen werd maar het moet vast mooi geklonken hebben bij de mensen met goede oren.
    Fijn dat we na de mis door de grot gingen en op het terras van Rivierasol waren ze inderdaad niet erg snel.
    De excusrie naar de Gavarnie heb ik gedaan en daar was het heel mooi en lekker zonnig en warm. Er lag geen sneeuw op de Gavarnie en dat was wel raar want ik had het nog nooit zonder sneeuw gezien.
    Heb er samen met Embregt en 1 van de fraters (namen weet ik niet maar het was de frater waarvan ik dacht dat het de vader van Henk was) op een terras gezeten en een heerlijk ijsje gegeten.

  • 19 September 2012 - 18:56

    Rianne:

    ik had zelf niet het idee dat het zo donker was, maar nu ik de foto's zie is dat wel zo,.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 12222

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn 11de reis naar Lourdes

Landen bezocht: